- Třetí největší italský módní dům Giorgio Armani je na trhu od roku 1975.
- Produkty Armani jsou rozděleny do tří samostatných řad, z nichž dvě pocházejí z návrhů samotného Giorgia Armaniho a jeho týmu.
- Pod značku Emporio Armani patří také oblíbená sportovní móda EA7.
Jedna z nejuznávanějších a nejznámějších značek módního průmyslu a jedna z nejvíce ceněných módních společností na světě. Giorgio Armani, běžně známý jako Armani, si již po desetiletí drží auru luxusní značky a své přímo posvátné místo ve světě módy. Vedle notoricky známé ikoně GA však na trhu naleznete také produkty s logem Armani Exchange nebo Emporio Armani. Odkud se vzaly a v čem se liší od klasiky s označením Giorgio Armani? Jsou stejně kvalitní jako prestižní luxusní kousky Armani? V následujícím článku najdete odpovědi.
Obsah článku
O značce Giorgio Armani: Historie a segmentace
Giorgio Armani je italský luxusní módní dům, který není třeba nijak zvlášť představovat. V roce 1975 jej založil Giorgio Armani v Miláně, aby se z něj stala třetí největší italská módní značka. Dlouhodobě si drží svůj status v těsném závěsu za velikány Gucci a Prada.
Do roku 2017 byla segmentace módního domu poměrně složitá a skládala se z velkého množství podznaček. Z těch nejoblíbenějších zmiňme například Armani Jeans, Armani Privé nebo Armani Collezioni. Jelikož členění bylo pro běžnou veřejnost matoucí, vedení se rozhodlo integrovat své produkty do tří řad: Giorgio Armani, Armani Exchange a Emporio Armani.
Giorgio Armani
Špičková módní značka Giorgio Armani se specializuje na pánskou a dámskou konfekci, doplňky, brýle, kosmetiku a parfémy. Produkty GA jsou dostupné jen ve vlastních buticích značky a ve vybraných luxusních obchodních domech. Tato řada má zároveň nejvyšší ceny. Původní nejluxusnější řada Armani Privé byla zrušena a její produkty přešly právě pod logo GA.

Emporio Armani
Značka Emporio Armani se zachovala jako jedna z původních řad Armani a patří do střední třídy. Zaměřuje se na aktuální módní trendy a oslovuje především kategorii mladých dospělých ve věku 20 až 30 let. Její portfolio tvoří oblečení, sluneční brýle, doplňky, hodinky a parfémy.
Řada Emporio Armani zahrnuje také oblíbené sportovní oblečení a doplňky EA7, které vznikly ze spolupráce značek Armani a Reebok. Produkty Emporio Armani jsou cenově dostupnější než Giorgio Armani, ale jsou považovány za prémiovější než Armani Exchange. Celá řada se těší velké podpoře celebrit a sportovců, díky čemuž je oblíbená a trendy již řadu let.
Armani Exchange
Řada Armani Exchange byla uvedena na trh v roce 1991 a v současnosti je cenově nejdostupnější řadou z dílny Armani. Tato řada je specifická tím, že ji nenavrhuje sám Giorgio Armani. Zaměřuje se spíše na rychlou módu a mladé spotřebitele. Cílovou skupinou jsou teenageři a mladí dospělí ve věku od 20 do 35 let. Produkty Armani Exchange se prodávají pod značkou A׀X. Vyznačují se živým, zábavným designem a velmi dobrou cenovou dostupností.
Armani Exchange vs. Emporio Armani vs. Giorgio Armani
Ačkoli všechny tři řady patří do rodiny Armani, je mezi nimi mnoho výrazných rozdílů. Níže jsme je pro vás přehledně shrnuli.
Armani Exchange
Rok vzniku: 1991
Cena: 20 – 550 €
Cílová skupina: styloví mladí lidé ve věku 15–35 let
Designové návrhy: zábavné trendy kousky inspirované pouličním stylem, navržené singapurským designérským týmem a dalšími společnostmi
Dostupnost: široce dostupné
Emporio Armani
Rok vzniku: 1982
Cena: 50 – 2 500 €
Cílová skupina: mladí dospělí ve věku 20–30 let
Designové návrhy: vkusná móda navržená přímo Giorgiem Armanim a jeho týmem, plus sportovní móda EA7
Dostupnost: dobře dostupné
Giorgio Armani
Rok vzniku: 1975
Cena: 350 – 12 000 €
Cílová skupina: bohatí podnikatelé ve věku 35–50 let
Designové návrhy: elegantní a večerní konfekce navržené přímo Giorgiem Armanim a jeho týmem
Dostupnost: k dostání pouze ve specializovaných buticích