Budoucnost hodinek: Trendy a predikce pro následující roky

Jaká bude budoucnost hodinek?
Sdílejte
LinkedIn

V dnešní kultuře je budoucnost většinou vykreslována jako rychlá, stylová a technologicky vyspělá. Vzhledem k závislosti moderní společnosti na počítačích a mobilních telefonech by se mohlo zdát, že náramkové hodinky, jak je známe dnes, to mají sečtené. Přesto se mnozí hodináři dívají do budoucnosti s optimismem. Jaké posuny tedy uvidíme na našich zápěstích v následujících letech? Vytlačí chytré hodinky analogovou klasiku? Budou náramkové hodinky stále moderní? Pojďte s námi nahlédnout do budoucnosti hodinek.

Obsah článku

Prognózy trhu s náramkovými hodinkami a spotřebitelského chování

Ekonomové předpovídají výrobcům hodinek poměrně světlou budoucnost. Očekává se, že celosvětový trh s náramkovými hodinkami vzroste do roku 2026 na 78,2 miliardy dolarů, což představuje nárůst o téměř 16 miliard dolarů během pětiletého období. Zdá se tedy, že si hodinky v příštích letech zachovají svůj status unisex nadčasového módního doplňku.

Boom chytrých a quartzových hodinek

Společnost Seiko způsobila vynálezem guartzových hodinek revoluci v segmentu analogových hodinek a nadobro ukončila nadvládu mechanických hodinek. Tento trend bude pokračovat i v následujících letech. Quartzové hodinky jsou přesnější než jejich mechanické protějšky, nevyžadují tak vysokou úroveň řemeslného zpracování a mají méně pohyblivých částí a celkově méně součástek. Nižší náklady na jejich výrobu a následná nižší pořizovací cena budou i v budoucnu hlavním motorem segmentu quartzových hodinek.

Vlajkovou lodí celého trhu s hodinkami však budou chytré hodinky, které již v roce 2021 zaujaly vedoucí postavení. Do segmentu chytrých hodinek vstupuje stále více výrobců a chytré hodinky  jsou stále populárnější. Stávají se estetickými a jsou k dispozici v mnoha barvách, provedeních a cenových relacích, což spotřebitelům mimořádně imponuje.

Trh s chytrými hodinkami bude i nadále růst

Hodinky střední třídy postupně vytlačí levné modely

Hodinky v nižších cenových relacích zaujímají a v příštích letech budou nadále zaujímat dominantní podíl na trhu. Jejich cenová dostupnost umožňuje spotřebitelům pořídit si více modelů, které mohou kombinovat jako módní doplněk k různým outfitům. Hodinářské prognózy však naznačují obrovský nárůst zájmu o hodinky střední cenové kategorie. V duchu hesla „Nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat levné věci“, a jistě i pod vlivem vysoké inflace a hospodářské krize, se začneme poohlížet po dobré kvalitě za rozumnou cenu. Budeme chtít prvotřídní materiály, špičkové technologie a odolnost. Touha po odpovědném spotřebitelském chování nás požene za hodinkami, které si podrží svou tržní hodnotu delší dobu.

Nákupy hodinek přes internet porostou

Kamenné obchody budou i v příštích letech klíčovým hráčem na trhu s náramkovými hodinkami. Spotřebitelé stále upřednostňují možnost fyzického kontaktu s kupovaným zbožím. Maloobchodní prodejci si také udržují svou klientelu díky vysoké loajalitě a výhodným slevám. Pokud se však na obchod s hodinkami podíváme optikou rychlosti růstu, jednoznačně vítězí online segment. Je to dáno především pohodlností nákupu a širší dostupností značek a modelů ve srovnání s kamennými prodejnami

Budoucnost hodinek: Design a komplikace

Většina náramkových hodinek již nyní tiká poměrně přesně a spolehlivě. Jako spotřebitelé se proto zaměříme na jejich funkční a designovou nadstavbu. Zatímco nabídka funkcí jednoznačně nahrává chytrým hodinkám, kterým mohou i ty nejpokročilejší analogové modely jen těžko konkurovat, nabídka designu bude o něco pestřejší. Jaká je tedy budoucnost hodinek z hlediska módních trendů?

Comeback elegantní klasiky

Takzvané společenské hodinky, tedy klasické minimalistické modely, dostanou zelenou. Stane se tak z jednoduchých důvodů. Vzhledem k tomu, že hospodářská krize otřásá trhem v základech, budou spotřebitelé hledat co nejrozumnější poměr ceny a vysoké kvality. Většina předních značek má ve svém portfoliu velmi kvalitní klasické pánské hodinky, ale vedle moderních sportovních hodinek se jim v posledních letech nedostává takové pozornosti, jakou by si zasloužily. Nižší poptávka stlačila ceny dolů při zachování špičkové kvality, což spotřebitelé v příštích letech nesmírně ocení.

Barevné ciferníky

Boom barevných ciferníků už začal. Vzpomeňme například hodinky Omega Seamaster Aqua Terra v modré barvě, Tag Heuer Monaco v zelené a vínové nebo Sinn 556, které vyšly v několika pastеlových barvách. Popularitě barev nahrávají sociální média, protože barevné ciferníky jsou mimořádně estetické a vypadají výborně na fotografiích a videích. Moderní doba také fandí méně formálním pracovištím, která již nemají jako součást dress code ponuré tmavé obleky. Výrobci hodinek jsou si toho vědomi a přizpůsobují design hodinek ležérnějšímu stylu oblékání.

Míchání kovů

Míchání dvoubarevných kovů se již dávno prosadilo v segmentu šperků a bižuterie a v příštích letech mu dá zelenou i hodinářský průmysl. Očekávejte, že výrobci budou častěji používat kombinaci nerezové oceli a žlutého nebo růžového zlata. Nakonec, společnost Rolex již uvedla na trh své hodinky Explorer I ve dvoubarevném provedení. Prognózy předpovídají pokles zájmu o zlaté hodinky, což trend míchání kovů ještě prohloubí.

Pouzdra se budou zmenšovat

Určitě jste si všimli módního trendu, který v posledních letech diktuje velká, odvážná pouzdra. Nemohou se zvětšovat donekonečna, a proto prognózy hovoří o změně. Budoucnost hodinek ukazuje na útlejší pouzdra, která budou akceptována na masivnějších pánských zápěstích. Hodinky se budou zmenšovat i pod vlivem populárních vintage modelů.

Udržitelnost ovlivní i hodinářský průmysl

Nákupy založené na principech udržitelnosti zaznamenávají dramatický nárůst a jejich vlivu se nevyhne ani světový trh s hodinkami. Moderní spotřebitelé vyžadují, aby značky byly ekologicky a sociálně odpovědné, a společnosti, které tento megatrend nebudou sledovat, nebudou schopny konkurovat. Jak zásady udržitelnosti ovlivní budoucnost hodinek?

  • Zlepší se transparentnost v rámci dodavatelských řetězců.
  • Preferované budou nadčasové modely.
  • Důraz bude kladen na dlouhou životnost a zachování tržní hodnoty hodinek.
  • Přízeň spotřebitelů budou mít ekologické pohony.
  • Boom zažije prodej hodinek z druhé ruky.

Líbil se Vám článek? Nezapomeňte ho sdílet.

Sdílet

DALŠÍ Z KATEGORIE